• Details
  • Tags
  • More

FreeDom Art: Koncert: „Music for Human Rights”

Home  /  Koncerti  /  Current Page
  1. avgust, subota – Plato Milana Mladenovića, Svetog Save 10

20.00   Koncert: „Music for Human Rights”

Music for human rights

Završni nastup trećeg ciklusa međunarodnog omladinskog projekta „Music for Human Rights III”, u kome mladi muzičari iz Srbije (UG „Narandžasti” Pančevo), Nemačke („Roter Baum” Berlin), Italije („Comala” Torino), Portugalije („Farra Fanfarra” Lisabon), Izraela („The Israel Goldstein Youth Village of HaNoar HaTzioni” Jerusalim) i Bosne i HercegovineSPEJS(„Zdravo da ste” Banja Luka) zajednički istražuju, muziciraju i stvaraju originalne kompozicije na temu slobode, aktivizma i aktuelnih društvenih dešavanja.

 

Projekat „Music for Human Rights III” osmišljen je kao intenacionalno kreativno okupljanje pre svega mladih muzičara, ali i fotografa, žurnalista i video-artista iz Nemačke, Italije, Bosne i Hercegovine, Portugala, Izraela i Srbije. Zadatak mladih muzičara, pomešanih i podeljenih u bendove, jeste da na zadate teme koje se bave promocijom i zaštitom ljudskih prava (interkulturalna saradnja, sloboda u umetnosti, međureligijsko razumevanje, inkluzija marginalizovanih grupa i slično) kreiraju i osmisle originalne kompozicije, dok je posao ostalih učesnika da u vidu medija tima zabeleže čitav proces i da ga zajedno sa završnim rezultatom promovišu putem savremenih vidova komunikacije (društvene mreže, „YouTube”, „Instagram”, brošure), kako bi bili dostupni javnosti.

Pančevačko Udruženje građana „Narandžasti” organizuje ovaj projekat, koji finansira EU program „Erasmus +” sa svojim međunarodnim partnerima od 2015. godine.

 
PROGRAM „U TOKU…”

25.avgust – Filmski program

Slobodan film – nemi film

Era nemog filma je trajala tridesetak godina – od nastanka filma 1895. do 1927. godine, kada je svet video prvi zvučni film. To je vreme stvaranja filmskog izraza i najsnažnijeg razvoja filmske umetnosti. Film, odnosno filmski stvaraoci, tada nisu bili pod mnogim pritiscima pod kojima se danas nalaze. Pomenimo samo neke – razvijeni filmski jezik koji sputava kreativnost, produkcioni, odnosno komercijalni zahtevi producenata, neophodnost da film liči na neke postojeće, zatvorenost sistema prikazivanja filmova kroz koji mogu da prođu samo filmovi ukalupljeni u određene norme kao što su žanr, trajanje filma, neophodno prisustvo poznatih glumaca…

Filmski umetnici tog vremena bili su oslobođeni obaveze da prate standarde i norme filmske industrije – oni su ih stvarali, i to tačno po svojim potrebama za svaki sledeći film. Tako smo dobili čitavu grupu očeva filma, kao što su braća Limijer, Melijes, Grifit, Ejzenštajn, Dovženko, Hičkok, Lang, Murnau, Čaplin, Kiton…

Zbog toga možemo reći da je vreme nemog filma vreme kada je film bio SLOBODAN.

 

Slobodan film – eksperimentalni film

Film je na svom početku bio eksperimentalan. Nepostojanje filmskog jezika i normi i suštinska različitost filma od pozorišta, književnosti i slikarstva, s kojima ima neke zajedničke elemente, učinili su da filmski stvaraoci, tražeći rešenja, budu prisiljeni na eksperiment. Sa standardizacijom filma, eksperimentalni film se odvaja i postaje posebna oblast filma u kojoj je filmskim stvaraocima dopušteno „sve”. Eksperimentalni film ne samo da se ne pridržava postojećih normi nego je u obavezi da ruši ili bar preispituje neku od njih, tako da ne postoje dva uspešna eksperimentalna filma koji liče jedan na drugi. Ovom prilikom upoznaćemo se s delima Oskara Fišingera, Maje Deren, Salvadora Dalija i Bunjuela, Kavalkantija, Vigoa, Brekidža, Konera, Džige Vertova, Normana Meklarena…